Hvad kan vi hjælpe dig med?
Din Kontordame tilbyder håndtering af følgende opgaver:
Den daglige bogføring – Løbende bogføring af omkostningsbilag, løn, moms, afstemning af bank m.m.
Løn administration – Afregning af løn via løn bureau, afregning af A-skat og AM-bidrag til SKAT, afregning Pension, udarbejdelse af ansættelseskontrakter, afskedigelser m.m.
Indberetning NemRefusion – Indberetning af sygdom og ansøgning om refusion ved kommunen i forbindelse med sygdom, løntilskud m.m.
Debitor/kreditor styring – Fakturering kunder, kontrol af indbetalinger og rykkerprocedure. Leverandør fakturaer, betalinger og overblik over betalingsfrister.
Moms regnskab – Beregning af moms, indberetning og betaling.
Lønsumsafgift – Beregning af lønsum, indberetning og betaling.
Årsafslutning – Regnskabet kontrolleres og afsluttes (afskrivninger, renter, fradrag, kørselsfradrag, beskatning af fri telefon/bil m.m) og klargørelse til evt. revisor.
Oplysningsskema (selvangivelse) – Indberetning af skatteregnskab, overskud/underskud m.m. til SKAT.
Årsrapport – Udarbejdelse og indsendelse til erhvervsstyrelsen.
Iværksætter – Nystartet virksomhed ?
Går du med tanker og ideer om at blive selvstændig, eller har du lige startet virksomhed – så har du måske brug for en sparringspartner i forhold til alt det administrative, der jo følger med.
Det kunne være spørgsmål omkring hvilken virksomhedsform du skal vælge – IVS eller enkeltmandsvirksomhed. Hvad med moms registrering – hvorfor eller hvorfor ikke. Registrering på virk.dk – hvilken branchekode. Ansatte – om løn administration, og hvordan du forholder dig som arbejdsgiver osv.
Din bogholder hjælper dig gerne alt det hun kan, og giver dig råd og vejledning om dit fremtidige regnskab. Det er som iværksætter, utrolig vigtigt at komme så godt fra start som muligt. Og er du allerede startet op men måske lidt overrasket over, hvor meget du skal forholde dig til og hvorfor – så kontakt Din Kontordame – kan vi hjælpe, så gør vi det med glæde!